18
Maj

14821250_sInternet to podstawowe i bezkonkurencyjne medium komunikacji. Źródło wiedzy, informacji, inspiracji i kształtowania potrzeb. W sposób naturalny staje się głównym polem działań marketingowych, których najgorętszą formułą jest obecnie inbound marketing. Co może mieć wspólnego z telesprzedażą? Dowiedz się.

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie: czym właściwie jest inbound marketing? Wśród publikacji branżowych można spotkać wiele definicji i interpretacji tego wciąż kształtującego się trendu. inbound marketing, podobnie jak reklama natywna jest naturalną odpowiedzią na spadek efektywności tradycyjnych technik marketingowych, takich jak: reklamy uliczne, prasowe czy telewizyjne. Można powiedzieć też, że jest rozwinięciem idei content marketingu. Albo lepiej – rozbudowaniem content marketingu o działania marketingu partyzanckiego (guerilla marketing) i społecznościowego do skuteczniejszego propagowania treści, które skierują internautów wprost w ręce marketerów.

Inbound marketing jest z zasady nieinwazyjny: przekaz ma docierać tylko do zainteresowanych, czy może odwrotnie: zainteresowani sami mają dotrzeć do interesującego ich przekazu. Klient, który dokonuje przedzakupowego researchu w sieci, sam powinien znaleźć kontent, który jest dla niego wartościowy. Trzeba mu tylko w tym pomóc i sprawić, żeby znalazł właśnie naszą firmę.

Wystarczy być?

Wyobraź sobie, że chcesz kupić mieszkanie i przeglądasz w tym celu oferty w internecie. Szukasz opinii i informacji o budynku, okolicy, wykonawcy. Znajdujesz nieruchomość  wprost stworzoną dla Ciebie. Jest niedzielny wieczór – mieszkania szukasz wieczorami lub w weekendy, ponieważ w tygodniu jesteś zapracowany. Co dalej?

I tutaj na scenę wkracza inbound telemarketing, dostępny 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Jednym z podstawowych elementów inbound marketingu jest obsługa leadów. Liczy się przede wszystkim szybkość, skuteczność i jakość reakcji na zapytanie złożone przez klienta.

Na stronie znalazłeś nie tylko wymarzone lokum z wyczerpującymi informacjami na temat mieszkania, budynku, zastosowanych technologii, fotografie okolicy. Znasz opinie przyszłych sąsiadów z forum i profilu w serwisie społecznościowym, widziałeś zdjęcia okolicy na Instagramie. Teraz wystarczy:

  1. zostawić dane kontaktowe, zapytanie w prostym formularzu albo, zwyczajnie, numer telefonu, na który już kolejnego dnia, o wskazanej porze, oddzwoni agent.

  2. zadzwonić na infolinię i poprosić o kontakt w wybranym terminie

 

Rozwiązanie dla dużych i małych

Z zalet inboud telemarketingu mogą korzystać także małe (nawet jednoosobowe) firmy, w których skala działań, możliwości finansowe, techniczne lub zasoby kadrowe są zbyt małe by prowadzić podobne działania samodzielnie.  W takiej sytuacji doskonale sprawdzi się  usługa oferowana w chmurze.

 

Oczywiście to tylko przykłady. Rozwiązań dostosowanych do modelu i rodzaju biznesu jest wiele. To co je łączy, to:

  • zainteresowanie potencjalnego klienta,

  • podanie mu wyczerpujących informacji

  • ułatwienie kontaktu

  • szybka reakcja i profesjonalna obsługa

Od tego będzie zależało, czy umówimy się na obejrzenie mieszkania i czy dojdzie do transakcji kupna-sprzedaży, zanim inny pośrednik umówi się z tobą i zainteresuje cię innym obiektem.

Oprócz wspomnianej już powyżej obsługi leadów przychodzących istnieje wiele różnych rodzajów inbound telemarketingu. Na pierwszym miejscu wymienić należy infolinie, które stały się niezbędnym elementem prowadzenia biznesu w wielu gałęziach gospodarki. Wiele firm posiad swoje telefoniczne biura obsługi klienta. Działanie to polega na kompleksowej obsłudze klienta przez telefon, począwszy od udzielania informacji o produkcie, poprzez finalizację zamówień, obsługę aktywnych kont, przedłużenie umów, cross-selling i up-selling, po obsługę reklamacyjną i windykację.

Dla kogo?

Inbound telemarketing rekomendowany jest przede wszystkim markom operującym na klientach o dużej wartości zakupowej, w przypadku długiego i najlepiej wielokrotnego procesu zakupowego, w którym duże znaczenie ma wiedza ekspercka. Należy jednak pamiętać, że działania inbound marketingu nie są obliczone na osiąganie błyskawicznych efektów, to budowanie podstaw, które będą przyciągać tylko „zainteresowanych” klientów. Chodzi o wypracowanie długofalowych, wzajemnie korzystnych relacji między marką.

0 No comments